onsdag 23 november 2016

23 Nov Mellerud från förr,,,,Från Gästgiveri till Järnvägsknut.

Jag har köpt : "Mellerud"      Från Gästgiveri till Järnvägsknut
 
Av Bror Engvall.
 
 Denna bok berättar hur det var förr och
då menar jag inte ,,,,hur det var för 50 år sedan.

Historian i denna bok sträcker sig allt ytterligare ett antal
år,,bakåt i tiden.

 
 
Här lägger jag upp några bilder ur denna bok.
 
Jag hoppas få lite tid att läsa igenom denna
innan isen lägger sig.
 
Tänk att man på äldre dar börjar att intressera sig för  "historia"
Hur som helst så skall det bli väldigt intressant att
läsa igenom denna bok !
 
För när isarna lagt sig på sjöarna,
ja då kommer jag att vara mer utomhus än inomhus.
 
Med vänliga hälsningar
Peter "Lindeman" Lind








 








 


1 kommentar:

  1. Kul att se och läsa om Mellerud!

    Roland Johansson
    Ödmanssonsgatna 8 A
    SE-261 34 Landskrona
    Tel. 046 0731 77 97 17

    SvaraRadera